Helse er nært knyttet til Danones historie og produktene våre. Målet vårt er å gi helse gjennom mat for så mange som mulig.
De første Danone-yoghurtene ble solgt på apoteker. På samme vis, ble fordelene med Evian-vann ble oppdaget i 1789. I 1896 åpnet Van der Hagen-brødrene fabrikken sin for å produsere “kindermelk”, morsmelkerstatning for barn. Navnet Nutricia kom i 1901.
Vi følger følgende prinsipper
- Vitenskapsbasert Kunnskap er grunnlaget for helse. Hos Danone bruker vi mye ressurser på forskning, som er grunnlaget for all produktutvikling i Skandinavia og resten av verden.
- Langvarig forpliktelse til forskning. Danone har flere forskere enn de fleste andre matvareprodusenter. Mer enn 1400 forskere fordelt på seks forskingssentre rundt om i verden arbeider med å forbedre produktene våre. I tillegg har vi inngått samarbeid med over 500 ledende forskingsinstitusjoner over hele verden.
- Omfattende kvalitetskontroll. Danone-produktene oppfyller de strengeste matkravene i Skandinavia, og vi har et omfattende program for matsikkerhet i fabrikkene våre. Vi har også en åpen, ærlig og regelmessig dialog med forbrukere og organisasjonene vi samarbeider med.
- Åpenhet Vi har nær og regelmessig kontakt med forhandlere, forbrukerorganisasjoner, myndigheter, og vi setter pris på alle tilbakemeldinger som hjelper oss med å forbedre oss.