Det å ta vare på helsen vår er det største ansvaret vi har. Mer enn før vil ernæring være et viktig verktøy for å forbedre helsen. Dette er eventyret Danone har valgt å bli med på.
- Ved å tilby alle naturlig mat av høy kvalitet som hjelper deg med å bedre helsen gjennom alle livets stadier.
- Utvikle en smak for ting som er bra for deg.
- Mate barna dine, og sårbare personer, samt dem med god helse.
- Tilpasse produktene til alle kulturer.
- Utforske hva vitenskapelig forsking kan føre til for vår daglige diett.
Målet vårt er å gi helse gjennom mat for så mange som mulig.
De første Danone-yoghurtene ble solgt på apoteker. På samme vis, ble fordelene med Evian-vann ble oppdaget i 1789. I 1896 åpnet Van der Hagen-brødrene fabrikken sin for å produsere “kindermelk”, morsmelkerstatning for barn. Navnet Nutricia kom i 1901.
Vår styreformann, Franck Riboud, sier det på denne måten: “Vi på Danone mener at mat og ernæring er livsviktige for å bygge opp og opprettholde helsen og velværet for alle. Fra fødselen til alderdommen.
Hos Danone mener vi at selskapet beveger seg i riktig retning når det lykkes i å føre sammen økonomiske og sosiale aspekter, samt helse- og miljøaspekter.
Alt henger sammen. Det finnes ikke sunne produkter uten et sunt økosystem, eller sunne matvaner uten økonomisk og sosial utvikling for befolkningen.