Marseille-talen, i hjertet av vår DNA
I 1972 i Marseille forklarte Antoine Ribaud hans visjon for et selskaps rolle ved å uttale at økonomiske og sosiale mål er avhengige av hverandre. På den nasjonale konferansen for den franske arbeidsgiverorganisasjonen uttalte han at “rollen og ansvaret til en forretningsleder vil dømmes etter to kriterier: oppfylle forretningsmål med aksjonærer og oppfylle målet om menneskelig og sosial fremdrift for ansatte.”
Siden den gang har Danone gjort dette til et krav for bærekraftig utvikling. Denne visjonære tankemåten ble hjørnesteinen for Danones todelte økonomiske og sosiale prosjekt. Den dag i dag ser teamene våre rundt i verden for seg driftsmodeller som skaper økonomisk, sosial og miljømessig verdi. Det er dette som gjør Danone til en unikt selskap med “noe spesielt på innsiden”.
Tilpasning til lokale realiteter
“Levere helse gjennom mat til så mange som mulig” betyr å tilpasse produktene våre til smaken og behovene til hver befolkning. Les mer på vårt internasjonale nettsted.
Danone tenker som en liten bedrift
Danone har fleksibiliteten og smidigheten til en liten bedrift. En av Danones styrker er deres “driftighet”.
Sosiale nyskapningsplattformer
I dag utvikler Danone-gruppen seg, og det samme gjør en ny type strategi for sosial nyskapning. Danones Funds eksperimenter med de nye bærekraftige løsningene, med fokus på gode sirkler, som er til fordel for de fleste.
Dialog med aksjonærer
I alle land gir Danone datterselskapene sine frihet til å inngå samarbeid og utveksle informasjon og gode fremgangsmåter med offentlige eller private organisasjoner.